Įmonė turėtų turėti gaires, numatančias, kas yra atsakingas už duomenų tikrinimo procesą, metodus, turinį bei apimtis tam, kad galėtų užtikrinti optimalius sprendimus. Šios gairės turėtų numatyti:
- Kas atsakingas
- Kas galės užsakyti ir įvertinti rezultatus
- Tikslas: kodėl nusprendėte tikrinti (ar netikrinti)
- Kokias pozicijas/ funkcijas reikia tikrinti
- Taikymas: reikalavimai tiekėjams ir partneriams
- Turinys: kas turėtų būti tikrinama
- Dokumentai, kuriuos naudosite
- Rezultatų panaudojimas
Įvertinkite, kuriose srityse didžiausia klaidų, neatitikimų ar nesėkmių tikimybė. Tuomet nuspręskite, kurios pozicijos/ funkcijos patenka į šią rizikos zoną ir pagal tai sukurkite rizikos klasifikaciją. Patarimas: paprašykite atstovo saugai ir sveikatai pagalbos.
Informuokite tiek savo įmonės darbuotojus (savininkus, direktorius, vadovybę, kitus darbuotojus), tiek kitus (partnerius, tiekėjus, klientus, kandidatus į darbą), kad nuo šiol duomenų patikra bus jūsų įmonės politikos dalis.
Pasirengimas baigtas, įmonė pasiruošusi įgyvendinti duomenų patikrą. Štai keli patarimai, padėsiantys jums vykdyti šį procesą:
- Informuokite kandidatą
- Gaukite pasirašytą sutikimą ir svarbius dokumentus
- Patikrinkite duomenų bazes ir internetinius šaltinius
- Susisiekite su šaltiniais – mokymosi įstaigomis ir buvusiais darbdaviais
- Surinkite atsakymus, geriausia – raštiška forma
- Įvertinkite gautą informaciją, palyginkite ją su jau turima informacija
- Raskite klaidas, neatitikimus ir įtartinas vietas
- Laikykite dokumentus ir rezultatus saugioje vietoje
- Pasitelkite rezultatus priimdami geresnius sprendimus